Saturday, January 1, 2011

Selamat Tahun baru & Happy Birthday My Dear Adibah


Tahun Baru 2011.



Ya, kita sekali lagi menuju ke ambang 2011.

Seperti biasa setiap kali menjelang tahun baru, aku akan menanti-nanti 2 peristiwa penting dalam hidup ku iaitu bakal merasai Tahun Baru serta Mengingatkanku Hari lahir isteri tercinta.

Ya Allah! Limpahkan kesejahteraan , RahmatMu dan Kebahagiaan kepada Isteriku Adibah agar dapat menjalani kehidupan ini dengan penuh syukur dan berpaksikan syariatMu..Ameen.

 



 Seperti selalu bermulanya tahun baru, setiap kita menyimpan seribu harapan dari awal walaupun itu bukanlah segalanya, tapi kenyataannya beginilah.


Maka oleh yang demikian, kita tak boleh berhenti untuk berharap. Kita tak boleh kehilangan keyakinan dan sentiasa berdoa mengharapkan hasil yang terbaik. Disinilah bermulanya kekuatan dan usaha untuk memantapkan asas kepada segala pengharapan itu dengan menterjemahkannya kedalam bentuk tindakan yang bijak lagi jitu.

Keyakinan seperti ini amat penting, agar kita tidak menjadi seseorang yang mudah kecewa dan putus harap. Bersedia menerima kenyataan dan berusaha memperbaiki segala kekurangan.


Walaupun begitu, ingatlah…. bahawa segala keputusan itu Hanya Allah lah yang berhak menentukan samada tercapai atau tidak.


Akhirulkallam, ketika kita bersedia berhadapan dan menerima apa jua keputusan , ungkapan yang sangat wajar bagi kita lafazkan ialah “kita hanya merancang, Hanya Allah yang menentukan”.


Semuga Allah memberkati kehidupan kita,Insyaallah.






Sekian Ampun Maaf.Wassallam.


No comments:

Post a Comment