Sunday, February 14, 2010

Perjalanan yang diredai & dirahmati Allah - Menuntut Ilmu itu satu kewajipan

Bukannya hajatku untuk bercerita tetang "Hari ini" tetapi sengaja ingin mengenang "Hari Semalam Tanggal 13 Februari 2010".

Alhamdulihhah, Aku bersama keluarga bertolak ke KLIA ~ jam 4.00  tg menghantar Puteri sulongku Hani Afiffa untuk berangkat Ke New Zealand. Selalunya seorang lelaki bergelar bapa sering cekal, kuat semangat dan cool dengan apa jua situasi tetapi tidak berlaku pada hari semalam. Dakapan dan ciuman terakhir yang ku berikan kepada Puteriku "Effa" merentap hati & sanubari. Aku cuba mengawal perasaan ketika itu tetapi aku tidak dapat membohongi diriku. Sebutir air jernih dikelopak mata adalah umpama sebutir berlian yang bukan mudah untuk diperolehi setiap masa. Hanya kepada ALLAH aku berdoa semuga puteriku diberikan kemudahan, perlindungan, kesejahteraan serta limpahan Iman & Takwa selamanya. Kami meredai hasrat dan cita-cita nya demi memartabatkan Agama Islam, Keluarga, Masyarakat dan Negara. 

Kami mendoakan semuga Allah memberi kemudahan dan dan perlindungan kepada puteriku Hani Afiffa di sepanjang penerbangan sehingga sampai ke destinasi nya seterusnya berjaya menjalani kehidupan yang sempurna di NZ.

Pesan Ayah, Jagalah dirimu, sentiasa menjaga Solat, Bacalah Al-Quran, jaga budi pekerti dan sentiasa menjauhi segala larangan Allah dan elakkan daripada perkara2 lagho seterusnya berwaspada daripada anasir2 tidak baik atau orang2 yang sentiasa mengambil kesempatan dan mengajak kearah keburukan.

Wassallam.


No comments:

Post a Comment