Saturday, October 30, 2010

CERAMAH PERDANA YBHG USTAZ KAZIM ELIAS AL HAFIZ


Alhamdulillah dengan izin Allah, seperti yang dirancang Ybhg Ust Kazim Elias Al Hafiz telah dapat meluangkan masanya hadir ke Ceramah Perdana di Balai Islam TNB Kapar. Kami semua berasa sungguh bertuah menerima kunjungan Ybhg Ustaz bagi kali yang ke 3 ini.


Sebenarnya ...keutamaan kami ialah Ilmu yang hendak disampaikan bukan perkara2 lain. Approach yang di lakukan oleh ustaz memang menarik ramai khalayak & masing2 kyusuk mendengar butir-butir ilmu yang keluar dari mulut ustaz.

Firman Allah dalam surah An Nahl ayat 125 : "Serulah ke jalan TuhanMu (Wahai Muhamad) dengan Hikmah kebijaksanaan dan nasihat pengajaran yang baik"



Hadis Riwayat Muslim : "Barang siapa menempuh suatu jalan untuk mencari ilmu pengetahuan, maka Allah akan menempuhkan suatu jalan untuknya menuju Syurga".




Alhamdulillah, diantara tetamu yang hadir khusuk mendengar ceramah ustaz. (YM Ungku Ibrahim, AB Wahab...semua dah pencen tapi tinggal sekitar Kapar)



Saya tak lepas peluang bergambar bersama Ust Kazim..satu kenangan Indah.


Mudah-mudahan kita dapat menjadi Hamba yang sentiasa ingat kepada Maha Pencipta. Ingatlah! Keutamaan menuntut ilmu sangatlah tinggi dan terlalu bernilai.

Diriwayatkan oleh Ibnu Abdul Barr: "Andaikata engkau berjalan kemudian engkau belajar satu bab dari ilmu pengetahuan, maka itu adalah lebih baik daripada kamu bersembahayang seratus rakaat"


Sekian Ampun Maaf

No comments:

Post a Comment