Wednesday, August 11, 2010

AHLAN WASAHLAN YA RAMADHAN 1431H






ALLAHHUAKBAR, ALLAHHUAKBAR, ALLAHHUAKBAR.

Assalamualaikum…


Alhamdulillah kita baru saja melangkah ke Ramadhan 1431H.
Bulan Ramadhan merupakan “bulan latihan”, iaitu melatih diri kita bagi melaksana semampu boleh amal dan keberkatan pahala berganda dengan melaksanakan perkara-perkara fardu dan diiringi dengan perkara-perkara sunat. Besarnya harapan kita dengan memohon doa kehadrat Allah SWT , agar latihan amal ini dapat terus dipraktikkan ke bulan-bulan seterusnya sepanjang tahun hingga kita dapat bertemu lagi dengan Ramadhan tahun depan.

Sama-samalah kita berdoa serta mengharapkan mudah-mudahan Allah menerima semua amalan puasa kita disamping amal kebajikan yang lain. " Sesungguhnya kurniakan kepada kami Ya Allah sifat ikhlas dan reda atas sesuatu yang engkau datangkan kepada kami " 

Khas Buat Ayahanda & Bonda:

"Ya Allah! Aku menadah tangan kehadratMu agar mengurniakan kedua-dua ayahanda & bonda kesihatan yang berkekalan agar dapat mengecapi kemanisan ramadhan ini dengan  amal ibadah serta kebajikan ...kurniakan kepada mereka Ya Allah, rezeki dan keberkatan Ramadhan ini. Ampunilah segala dosa & kesilapan mereka agar mereka kelak akan ditempatkan di SyurgaMu.....Amin


"Ya Allah, masukkanlah kami ke dalam golongan orang yang merindui Ramadhan kerana kami sedar di syurga terdapat sebuah pintu bernama Ar-Rayyan yang tidak boleh dimasuki oleh sesiapa kecuali orang yang berpuasa saja. Kami juga sedar Ya Allah bahawa puasa merupakan benteng terkuat dari azab neraka. Oleh itu jadikanlah kami orang yang rajin mengerjakan puasa wajib dan sunatnya. Kau peliharakanlah kami dari azab api neraka yang tidak mampu bagi kami untuk menanggungnya. ."

Wassallam. Ampun Maaf

No comments:

Post a Comment