Monday, September 13, 2010

APAKAH JENIS MANUSIA INI? -


Petikan daripada Utusan on line:





Dipukul, dibakar, dibuang.

KUALA LANGAT 12 Sept. – Polis hari ini mengesahkan empat daripada lapan suspek yang ditahan berhubung kes kehilangan jutawan kosmetik, Datuk Sosilawati Lawiya dan tiga yang lain mengaku memukul keempat-empat mangsa sehingga mati.

Malah, suspek terbabit turut mengaku telah menahan, membunuh dan membuang abu mayat kesemua mangsa ke dalam sungai berdekatan Ladang Gadong di Morib dekat sini.

 
INILAH YANG DIKATAKAN,,,,"Bila nafsu telah menjajah manusia & syaitan telah bertakhta dihati".
 
Ketamakan seseorang terhadap harta dan kedudukan akan merosakkan agamanya, dan kerosakan itu lebih besar daripada kebinasaan akibat kebuasan dua ekor serigala terhadap seekor biri-biri. Boleh jadi setara atau mungkin lebih besar kebinasaannya. Ini mengisyaratkan bahawa tidak akan selamat agama seseorang itu jika dia tamak terhadap kedudukan dan kemulian dunia, kecuali amat sedikit yang dapat selamat daripadanya. Sebagaimana halnya seekor biri-biri tidak akan selamat daripada kebuasan dua ekor serigala yang sedang lapar, kecuali amat sedikit peluang untuk selamat.
 
Apabila agama telah rosak...kehidupannya pasti menemui kehancuran. Tiada lagi nilai-nilai dan naluri kehidupan sebagai seorang insan melainkan diganti dengan nilai-nilai yang layak baginya untuk dipanggil sebagai seekor "HAIWAN".
 
Kepada keluarga mangsa-mangsa ini, saya doakan agar tabah menghadapi musibah ini kerana sesuatu itu didatangkan dengan hikmahnya dan termampu bagi mereka ini untuk menghadapinya, insyaallah.
 
Al Fatihah.

No comments:

Post a Comment