Thursday, September 16, 2010

RENUNGANAN - IKTIBAR DARIPADA PERISTIWA


Petikan dari Berita Harian online:

Pembunuhan kejam Sosilawati: Suspek ada harta lebih RM100j


SOSILAWATI dikatakan dilihat kali terakhir di restoran makanan laut berdekatan tempat pembunuhannya bersama tiga individu lain di Banting, Selangor. Aset dipercayai diperoleh secara tipu, pemilikan guna nama proksi

KUALA LUMPUR: Peguam dan ahli perniagaan yang juga suspek utama kes bunuh Datuk Sosilawati Lawiya bersama tiga lagi rakannya dipercayai memiliki kekayaan luar biasa, termasuk aset bernilai lebih RM100 juta, kebanyakannya menerusi penipuan sehingga membawa kepada pembunuhan.

Komen saya: Bila Manusia BERSELINDUNG disebalik Penampilan Diri , Pangkat dan Status yang dikagumi Masyarakat....manusia lupa kepada Yang Maha Pencipta dan status dirinya sebagai HAMBA lantas , meluap-luaplah sikap tamaknya sehingga terhapus sifat kemanusiaan yang ada pada dirinya.. Mereka bertuhankan kepada WANG atau HARTA semata-mata.  ...Nyawa orang lain sudah tidak bernilai lagi bagi mereka asalkan mereka mencapai hajat & cita-cita walaupun dengan jalan yang SALAH dan TIDAK DIREDAI.. 

Firman Allah:
Sesiapa Yang mahukan kemuliaan (maka hendaklah ia berusaha mencarinya Dengan jalan mematuhi perintah Allah), kerana bagi Allah jualah Segala kemuliaan. kepada Allah lah naiknya Segala perkataan Yang baik (yang menegaskan iman dan Tauhid, untuk dimasukkan ke Dalam kira-kira balasan), dan amal Yang soleh pula di angkatnya naik (sebagai amal Yang makbul - Yang memberi kemuliaan kepada Yang melakukannya). dan sebaliknya: orang-orang Yang merancangkan kejahatan (untuk mendapat kemuliaan), adalah bagi mereka azab seksa Yang berat; dan rancangan jahat mereka (kalau berkesan) akan rosak binasa. (Surah Faathir ayat 10)


Semuga ada manfaat.

Ampun Maaf. Wassallam.

No comments:

Post a Comment