Saturday, April 24, 2010

JALAN-JALAN TAMBAH IMAN - GERAI-GERAI SEKITAR MASJIDIL HARAM

Alhamdulillah. Jika ada peluang kerap juga aku meninjau-ninjau gerai @ kedai kedai sekitar Masjidil Haram terutamanya sebelah Masjid Kucing. Happening juga di sini, ramai peniaga runcit menjual minyak wangi, Jubah , Kopiah ,sejadah dan lain lain, tidak ketinggalan penjual kurma,kacang,coklat dsbnya.. Yang menjadikan aku amat bersyukur ialah pabila melihat begitu banyak gerai menjual buah-buahan & sayuran di sini--segar-segar lagi.

.......segarnya buah-buahan yang dijual disini.

Begitu bertuahnya kita ...Inilah doa Nabi Ibrahim yang dimakbulkan oleh Allah Subhannahuwataala iaitu seperti yang di firmankan:

Al Baqarah ayat 126 : Dan (Ingatlah) ketika Nabi Ibrahim berdoa dengan berkata "Wahai TuhanKu,Jadikanlah (Negeri Mekah) ini negeri yang aman sentosa, dan berikanlah rezeki dari berbagai jenis buah-buahan  kepada penduduknya, iaitu orang-orang yang beriman kepada Allah dan Hari Akhirat di antara mereka". Allah berfirman "(Permohonan mu itu di terima) tetapi sesiapa yang kufur dan ingkar maka Aku akan beri juga ia bersenang-senang menikmati rezeki itu bagi sementara (di dunia), Kemudian Aku mamaksanya (dengan menyeretnya) ke azab neraka, dan (itulah) seburuk-buruk tempat kembali"

Wallahualam.

No comments:

Post a Comment