Saturday, June 30, 2012

SILLATURRAHIM & WALIMATULURUS

Taman Siti Khadijah, Beruas, 30 Jun 2012


Hari ini ke Beruas menghadiri Majlis Perkahwinan anak Tuan Hj Munir & Hajjah Zaharah. Hati begitu teruja sekali untuk hadir kerana telah 3 tahun tidak bertemu dengan mereka. sebenarnya Tuan Hj Munir & Hjh Zaharah merupakan Rakan sebilik saya serta isteri semasa menunaikan Fardu Haji dahulu. Alhamdulillah, persahabatan masih diteruskan dan muga2 Allah SWT merahmati dan mengekalkan sillaturrahim ini,  
Insyaallah.



Sesampainya kami di rumah Hj Munir, disambut dengan penuh gembira & ikhlas. kami bersalaman dan berpelukan melepaskan kerinduan dan kegembiraan. Alhamdulillah, Allah SWT telah memberikan saya peluang agar saya dapat menghadiri majlis ini dan bertemu rakan jamaah dahulu.




Bila terpandangkan Hj Munir & Hajjah Zaharah, mulalah saya teringatkan pelbagai kisah dan pengalaman  semasa kami sama-sama berada di Makkah & Madinah pada tahun 2009, seolah-olah macam baru saja ianya berlaku. Kenangan indah yang sukar dilupakan. Alangkah gembiranya dan hati ini terasa begitu syahdu sekali...semacam ada satu tarikan untuk saya ke tanah Suci lagi.


"Ya Allah! Berikan Aku kekuatan semangat, Rezeki ,Nikmat Kesihatan, Kelapanganmasa dan Peluang untuk kesana lagi. Hanya KepadaMu aku bergantung memohon pertolongan" Ameen.




Berbalik kepada Majlis Perkahwinan Puteri Hj Munir & Hjh Zaharah, Pasangan Pengantin nampak bagai Pinang Di belah Dua, Sama Cantik Sama Padan.







Akhirulkalam kami amat bersyukur kepada Allah SWT yang menetapkan pertemuan ini mudah-mudahan pasangan mempelai ini dapat menjalani kehidupan rumahtangga yang harmoni dan Insyaallah semuga Jodoh Pasangan ini berpanjangan hingga ke akhir hayat.

Tahniah & Wassallam.


-hanifms-




No comments:

Post a Comment